فعالیت وبسایت اسمارت فب بزودی آغاز خواهد شد.
شما به اینترنت متصل نیستید.

پودر آلومینیوم Aluminum

AlSi10Mg آلیاژی است که ساختاری همگن و تقریباً بدون منافذ دارد و نفوذناپذیر است. AlSi10Mg سختی بالایی دارد و استحکام دینامیکی خوبی را ارائه می دهد. نسبت استحکام به وزن خوب ، مقاومت در برابر حرارت و خوردگی بالا و مقاومت خوبی در برابر خستگی ، خزش و گسیختگی دارد. با استفاده از این آلیاژ ، مشتریان می‌توانند مدل‌های بزرگ‌تری نسبت به سایر مواد پرینت سه بعدی فلزی ایجاد کنند.
زیبایی و کیفیت ظاهری
جزئیات هنگام تولید
دوام
قیمت نسبی
انعطاف پذیری
استحکام

ویژگی ها

چگالی
2670 کیلوگرم بر متر مکعب
استحکام تسلیم
245 مگاپاسکال
مقاومت کششی
460 مگاپاسکال
Elongation
5 %
سختی
50 HRB

آلومینیوم در چاپ سه بعدی :

آلیاژ های آلومینیوم دارای مقاومت شیمیایی و سبک وزن هستند . یکی از مزیت های پرینت سه بعدی آلومینیوم ، ساخت قطعات با حفره ها و فضاهای خالی درونی است که با سایر روش ها امکان پذیر نیست . پرینت سه بعدی قابلیت پرینت هر شکلی با هر هندسه ی پیچیده ای را دارد که در سایر روش ها امکان پذیر نیست و با استفاده از فرآیند DMLS یا SLM پرینت سه بعدی می شود. یک پودر فلزی بسیار ریز است که با لیزر ذوب می شود تا طرح لایه به لایه تولید شود. هنگامی که طراحی کامل شد ، هر گونه ساختار پشتیبانی برداشته می شود. پودر استفاده نشده برای استفاده در مدل بعدی بازیافت می شود.

پودر آلومینیوم Aluminum
پودر آلومینیوم Aluminum

نقاط قوت آلیاژ AlSi10Mg :

  • سفتی و استحکام بالا نسبت به وزن
  • هدایت حرارتی و الکتریکی
  • مقاومت در برابر حرارت و خوردگی بالا

کاربردهای AlSi10Mg :

  • صنایع هوافضا
  • صنایع خودرو

به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا ، آلیاژ آلومینیوم پرینت سه بعدی شده اغلب در صنایع خودروسازی و هوافضا برای قطعاتی مانند گیربکس ها ، مبدل های حرارتی ، قطعات موتور و... مورد استفاده قرار می گیرد .

یکی از کاربرد های آن در خودرو سازی پرینت سه بعدی پیستون Porsche است ، به طوری که پیستون ها به شکلی ساخته شوند که برای بار اعمال شده بهینه باشند . همچنین دارای یک مجرای خنک کننده یکپارچه است که با روش های معمولی قابل تولید نیست . به علت سبک تر بودن پیستون های جدید، می توان سرعت موتور را افزایش و بار دمایی روی پیستون را کاهش داد.

اگرچه تیتانیوم سبک تر است و اغلب فلز منتخب صنعت هوافضا است اما آلومینیوم در بعضی کاربردها پیشرو است . مثلا ایرباس برای ساخت بعضی قطعات هواپیمایی خود از قطعات پرینت سه بعدی آلومینیوم استفاده می کند .

کاربرد آلیاژ آلومینیوم پرینت سه بعدی در صنعت خودرو
کاربرد آلیاژ آلومینیوم پرینت سه بعدی در صنعت خودرو

ترکیب شیمیایی آلیاژ آلومینیوم AlSi10Mg :

Si
9.00-11.00
Fe
0.55
Cu
0.05
Mn
0.45
Mg
0.20-0.45
Zn
0.10
Ti
0.15
Ni
0.05
Pb
0.05
Sn
0.05
بقیه عناصر
0.15

جمع بندی :

AlSi10Mg آلیاژی است که ساختاری همگن و تقریباً بدون منافذ دارد و نفوذناپذیر است در این مقاله سعی شد در مورد این الیاژ در چاپ سه بعدی و نقاط قوت و کاربردهای آن در صنایع مختلف صحبت شود.

سوالات متداول :

آیا می توان AlSi10Mg را جوش داد ؟
آیا می توان AlSi10Mg را آنودایز کرد ؟
آیا AlSi10Mg رسانا است ؟