فعالیت وبسایت اسمارت فب بزودی آغاز خواهد شد.
شما به اینترنت متصل نیستید.

ورق سیاه Hot Rolled Steel

فولاد نورد گرم با نورد فولاد در دماهای بالاتر از دمای تبلور مجدد فولاد (1700 درجه فارنهایت) تولید می شود. فولاد نورد گرم به فولاد تولید شده با عملیات حرارتی شدید اشاره دارد. حرارت دادن فولاد بالاتر از دمای تبلور مجدد، شکل و فرم دادن فولاد را آسان‌تر می‌کند و فولاد را می‌توان در اندازه‌های بسیار بزرگتر تولید کرد.به دلیل چکش خواری ، فولاد نورد گرم به عنوان ماده ای برای اجزای ساختاری استفاده می شود.
زیبایی و کیفیت ظاهری
جزئیات هنگام تولید
دوام
قیمت نسبی
انعطاف پذیری
استحکام

ویژگی ها

استحکام تسلیم
315 مگاپاسکال
مقاومت کششی
400 مگاپاسکال
Elongation
36 %
چگالی
7800 کیلوگرم بر مترمکعب
سختی
140 Brinell
مدول کششی (یانگ)
300 مگاپاسکال
نقطه ذوب
1420-1460 درجه سانتی گراد

مزایای ورق سیاه Hot Rolled Steel :

  • هزینه کمتر : فولاد نورد سرد(Cold Rolled Steel) شامل مراحل پردازش بیشتر است که مراحل ساخت و همچنین زمان مورد نیاز را افزایش می دهد. بنابراین به طور کلی هزینه فولاد نورد سرد بسیار بالاتر از فولاد نورد گرم (Hot Rolled Steel) هم درجه است.
  • کارایی بهتر: از آنجایی که فرآیند نورد گرم (Hot rolling) در دماهای بالا اتفاق می افتد ، مواد پردازش شده به راحتی شکل می گیرند.
  • تنش داخلی کم یا بدون تنش: فرآیند نورد گرم(Hot rolling) شامل خنک شدن تدریجی فولاد است که به ماده اجازه می دهد اساساً ساختار خود را عادی کند و از تنش های داخلی عاری شود.

ترکیب شیمیایی ورق سیاه Hot Rolled Steel :

C
0.26
Cu
0.2
Fe
99
Mn
0.75
P
0.04
S
0.05

کاربرد های ورق سیاه Hot Rolled Steel :

از آنجایی که ورق سیاه Hot Rolled Steel در مرحله سرد شدن کمی منقبض می شود ، کنترل کمتری بر شکل نهایی آن وجود دارد. به همین دلیل ، معمولاً در برنامه‌هایی استفاده می‌شود که به تلرانس‌های بسیار شدید نیاز ندارند ، مانند:

  • تجهیزات کشاورزی
  • قطعات خودرو (به عنوان مثال قاب و رینگ چرخ)
  • مصالح ساختمانی (به عنوان مثال تیرهای I شکل)
  • تجهیزات راه آهن (به عنوان مثال ریل و اجزای واگن ریلی)
  • درب و قفسه بندی
کاربرد ورق سیاه Hot Rolled Steel در ساخت تیر های I شکل
کاربرد ورق سیاه Hot Rolled Steel در ساخت تیر های I شکل
کاربرد ورق سیاه Hot Rolled Steel در تجهیزات کشاورزی
کاربرد ورق سیاه Hot Rolled Steel در تجهیزات کشاورزی
کاربرد ورق سیاه Hot Rolled Steel در ساخت ریل های راه آهن
کاربرد ورق سیاه Hot Rolled Steel در ساخت ریل های راه آهن

اگرچه فولاد نورد گرم بسیار انعطاف پذیر است ، اما نمی توان از آن برای تولید محصولات پیچیده استفاده کرد. بیشتر اوقات برای اقلام ساده مانند تیرها استفاده می شود.

مقایسه ورق سیاه Hot Rolled Steel با ورق روغنی Cold Rolled Steel :

تفاوت اصلی بین فولاد نورد گرم (Hot rolling) و فولاد نورد سرد (Cold rolling) دمایی است که آن ها در آن پردازش می شوند. فولاد نورد گرم بالاتر از دمای تبلور مجدد مواد نورد می شود ، در حالی که فولاد نورد سرد زیر دمای تبلور مجدد مواد نورد می شود. گذشته از این چند تمایز دیگر بین این دو ماده وجود دارد ، از جمله در موارد زیر:

  • کیفیت سطح : فولاد نورد گرم معمولا لبه ها و سطوح ناهمواری دارد که برای آماده سازی آن برای استفاده در عملیات تولید بعدی نیاز به کربن زدایی یا سایر عملیات دارد. در مقابل ، فولاد نورد سرد به طور کلی دارای سطحی براق و صاف است که امکان استفاده از آن را در عملیات تولید به همان صورت که هست می دهد.
  • سختی مواد : فرآیند نورد سرد فولادی با استحکام و سختی بسیار بالاتر از فولاد تولید شده توسط فرآیند نورد گرم تولید می کند.
  • هزینه :از آنجایی که فلز در فولاد نورد گرم داغ است ، برای شکل دادن به آن به نیروی و انرژی کمتری نیاز دارد. اما نیرو و انرژی مورد نیاز برای شکل دادن به یک محصول نورد سرد بیشتر است.ساخت فولاد نورد گرم آسان تر است. فولاد نورد سرد شامل مراحل پردازش بیشتر است که مراحل ساخت و همچنین زمان مورد نیاز را افزایش می دهد. بنابراین به طور کلی هزینه فولاد نورد سرد بسیار بالاتر از فولاد نورد گرم هم درجه است.
  • فرآیند تولید :هر دو فولاد نورد گرم و نورد سرد اساساً به یک روش تولید می شوند و می توانند درجه ها و مشخصات یکسانی داشته باشند. اما فولاد نورد سرد تحت مراحل فرآوری اضافی قرار می گیرد که در نتیجه خواص بهبود یافته ای را به همراه دارد که می تواند برای کاربردهای مختلف مورد بهره برداری قرار گیرد.
  • نقطه تبلور مجدد : هنگام مقایسه فولاد نورد گرم و نورد سرد ، یکی از نکات مهمی که باید در نظر گرفته شود، نقطه تبلور مجدد است. نورد سرد زمانی اتفاق می افتد که مواد فلزی قادر به تشکیل دانه های جدید باشد. نورد و خم شدن فلز اغلب دانه های قدیمی را از بین می برد. کار سرد روی فولاد ممکن است استحکام آن را کاهش دهد، بنابراین سازندگان مرحله نهایی آنیلینگ را اضافه می کنند. این فرآیند شامل حرارت دادن فولاد تا دمای (1333 تا 1400) درجه فارنهایت (درست بالاتر از نقطه تبلور مجدد فولاد) است.

این دو نوع فولاد را نباید با مشخصات فنی یا گریدهای مورد استفاده برای طبقه بندی فولاد بر اساس ترکیب یا ویژگی های فیزیکی اشتباه گرفت. فولاد بدون توجه به مشخصات متالورژیکی یا درجه آن می تواند نورد گرم یا نورد سرد شود.

سوالات متداول :

ورق سیاه Hot Rolled Steel برای چه مواردی استفاده می شود؟
آیا ورق سیاه Hot Rolled Steel خم می شود؟
ورق سیاه Hot Rolled Steel محکم تر است یا ورق روغنی Cold Rolled Steel ؟
آیا می توان ورق سیاه Hot Rolled Steel را جوش داد؟
فولاد نورد گرم در فضای آزاد چقدر دوام می آورد؟
چگونه ورق سیاه Hot Rolled Steel را از زنگ زدگی محافظت کنیم ؟
آیا فولاد نورد گرم تاب می خورد؟

نمونه قطعات تولید شده

(ورق سیاه Hot Rolled Steel)
قطعه دستگاه
جنس: ورق سیاه Hot Rolled Steel
تکنولوژی: برش و ورقکاری فلزات